czwartek, 8 sierpnia 2013

100 years of FASHION

Cally Blackman "100 lat Mody" - dziś książkowo.
Książkę tę po raz pierwszy zobaczyłam na instagramie Macademian Girl, i od razu mnie zainteresowała. Czytałam wtedy akurat biografię Coco Chanel, która oprócz dość osobistych informacji dotyczącej samej projektantki, zawierała też sporo faktów odnośnie rozwijającej się wtedy mody w Paryżu i przemianach, jakie zachodziły w kobietach w tamtym okresie. Lata przedwojenne i między wojenne, to mój ulubiony okres historii, więc książkę chłonęłam jak gąbkę. Postanowiłam więć kupić "100 lat Mody", mimo dość wysokiej jak na książkę ceny (koło 70-80 zł) ale teraz wiem, że było warto.
Książka zdecydowanie jest dla ludzi, którzy bardziej niż dramat cenią publicystykę, historię, biografie i fakty. Naładowana jest ona nazwiskami, datami, faktami i informacjami. Jest to książka dla ludzi, którzy interesują się modą w większym stopniu i lubią ją poznawać dogłębnie. Przede wszystkim zawiera mnóstwo zdjęć - od pierwszych zdjęć reklamowych z ówczesnych magazynów, przez pierwsze"street fashion", aż do współczensych zdjęć z wybiegów. Pokazuje ona narodziny "mody" oraz przemiany zachodzące w niej aż do dzisiaj. Narodziny różnych stylów, debiuty najlepszych projektantów, modelek a nawet aktorek. To wszystko komponuje się w niesamowitą jedność, i jest to właśnie ta książka. Z czystym sumieniem mogę polecić.






1 komentarz: