niedziela, 1 września 2013

Amsterdam is always a good idea

Planowany właściwie całe lato wypad do Amsterdamu wreszcie doszedł do skutku! W sobotę z samego rano wsiedliśmy w auto i pojechaliśmy. Spodziewałam się raczej brudnego, zaniedbanego miasta, jednak to co zobaczyłam bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło.
Od początku jednak. Na Amsterdam nie mieliśmy konkretnych planów - chcieliśmy po prostu pochodzić po centrum, zobaczyć słynne Coffee Shopy i kanały i miło spędzić dzień. Nie pchaliśmy się samochodem bezpośrednio w centrum - zostawiliśmy je na parkingu na obrzeżach miasta, a do samego centrum dojechaliśmy metrem. Koszt jednodniowego biletu na komunikacje miejską to 5,40€ na osobę, więc jak najbardziej się opłacało. Droga z parkingu na Centraal Station to tylko 10 przystanków, więc nie trwało to zbyt długo. Gdy ostatecznie dotarliśmy pierwsze na co zwróciłam uwagę, to piękna architektura miasta. Stare, piękne kamieniczki idealnie ukazujące klimat Holandii są właściwie w całym centrum. Ze względu na wczesną porę (ok 10:00 godziny) postanowiliśmy zjeść coś na drugie śniadanie, i padło na naleśniki i kawę. Sam naleśnik, był wielkości pizzy, ale kocham naleśniki, więc co to dla mnie? Potem właściwie cały dzień do popołudnia spędziłam na przechadzaniu się uliczkami Amsterdamu, a przed obiadem udaliśmy się na "rejs" kanałami i obejrzenie całego centrum wraz z przewodnikiem. Koszt takiej wycieczki to 9€ a można bardzo miło spędzić czas. Osobiście bardzo chciałam zobaczyć Museum Madame Tussauds, ale zdecydowanie zniechęciły mnie kolejki..
Podsumowując- Amsterdam, to jednocześnie urocze miasto ze ślicznymi kamieniczkami, ale też zapełnione przeróżnymi ludźmi i unoszącym się "słodkawym" zapachem w powietrzu miejsce, które zdecydowanie bardzo mi się podobało i z chęcią wybrałabym się tam kolejny raz!




















1 komentarz: